Thursday, January 8, 2009

KISAH MONYET HIDUNG BERDARAH..

Semalam saya sempat bersantai bersama kawan kawan di salah sebuah kelab dart.Sambil bermain dart dan 'BERTARUNG' dengan beberapa ekor 'TIGER' dan encik 'CARLS....',salah seorang kawan mula buka cerita.

Tanya kawan itu," KOP,sia sual ko satu sualan."
Saya jawap,"Bah,apa soalan kau?"
Kawan meneruskan," Ada saturang pemburu,dia timbak itu burung tapi yang jatuh munyit sambil badarah idung dia..kanapa..?"

Saya mengalah kerana tidak tahu jawapannya.

Kawan meneruskan," Jawapan dia.., tu munyit di atas dahan manghayal sambil kurik kurik idung.Dia dingar itu bunyi sinapang dia takajut,tecucuk idung dia trus badarah dan tajatuh lah di tanah....!" Kawan tadi memberikan jawapan sambil ketawa sakan syok sendiri.

Dengan rasa endah tak endah saya menjawap," Mbah.. mari lundus..!

2 comments:

GC said...

kesian monyet, untung pemburu, satu peluru dapat dua hasil ngeh, ngeh, ngeh. monyet mengurik idung memang lucu, hiburan pagi-pagi.

Thefarmer said...

Thanks ,sudi singgah di kandang saya. Kopi pagi ni ada campur susu...?